Friday, February 5, 2016

2016 @ The Movies Take 15 Hail, Caesar!

Movie review originally published on Facebook - YEAR 3 - COMPLETE LISTING
Critique cinéma d'abord publiée sur Facebook - 3ème ANNEE: - LISTE COMPLÈTE


2016 @ The Movies Take 15 "Hail, Caesar!" It has the rhythm and pace that was lacking in "Trumbo" and gives a more satisfying behind the scene look at filmmaking in the golden age of the studio era. The Coen brotherstake advantage of multiple plot lines to revisit the leading film genres of the time: the western, musical comedy, the aqua musical, the historical epic, the romance. The recreated sequences are spectacular set pieces cleverly interwoven with the "real" story. Interestingly, the genres left unexplored on set are the comedy, the film noir and the spy thriller. These are taken on by the film itself with its quirky political abduction story and hilarious take on the religious debate. When the film is a very enjoyable piece supported by a solid cast, it does not measure up to "Barton Fink" or even "Inside Llewyn Davis". The best Coen Bros' films seem to have that moment of hesitation where reality is blurred. "Hail, Caesar!" almost delivers it when George Clooney's character meets his abductors, but it falls back into slapstick comedy too quickly. In addition, the many often unresolved subplots feel closer to the setup of a TV series than a feature film. Therefore, the film offers neither an ending left open to interpretation, nor a sense of true closure - it just hangs there with a goofy smile. It is still worth seeing even if only for Frances McDormand in the editing room. Experienced at Regal College Station Stadium 14 on February 5 in Auditorium 3 with SusieMannix & Kurtis Whitlock.




And now Ave!
2016 se paie un toile 15ème prise "Ave César" (Sortie française le 17 Février 2016) Il a le rythme et la pêche qui manquait à "Trumbo" et offre un point de vue plus intéressant sur les coulisses de l'âge d'or des studios hollywoodiens. Au gré de multiples intrigues croisées, les frères Coen explorent les genres phares de l'époque: le western, la comédie musicale ou aquatique, le peplum et la romance. Les séquences recréées de tournages sont spectaculaires et savamment intégrées au "vrai" récit. Quelques genres manquent tout de même à l'appel: la comédie, le film noir et d'espionnage pour la simple raison qu'ils sont appropriés par le film lui-même avec son histoire de kidnapping politique rocambolesque et autre débat religieux désopilant. Bien que le tout soit un plaisant cocktail avec une distribution de premier choix, on atteint pas les sommets de Barton Fink ou Inside Llewyn Davis. Les meilleurs films des frères Coen semble avoir en commun un moment de flou où la réalité dérape. "Ave César" y tend quand le personnage de George Clooney rencontre ses kidnappeurs, mais cela retombe trop vite dans la comédie facile. De plus, nombre d'intrigues n'ont pas de conclusion et donnent l'impression d'une écriture pour une série télé en épisode plutôt que celle d'un film. En effet, le film n'offre ni une fin ouverte, ni une vraie conclusion - il s'arrête juste en plein vol avec un sourire niais. Ça vaut tout de même le détour, ne serait-ce que pour la scène avec Frances McDormand dans la salle de montage. Vu Au Regal College Station Stadium 14 le 5 Février dans la salle 3 avec Susie Mannix & Kurtis Whitlock.
La bande annonce VOSTF:

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