Saturday, September 19, 2015

2015 @ The Movies Take 111 Streets of Fire (1984)

Movie review originally published on Facebook - YEAR 2
Critiques cinémas d'abord publiées sur Facebook - 2ème ANNEE:



2015 @ The Movies Take 111 "Streets of Fire" (1984) The Pitch: Somewhere in late 1959, early 1984, a female rock start gets kidnapped during a live concert by a biker in leather overalls to "fall in love for a day or two." Brave Ex-beau rides a subway back in town to save rock goddess from clutches of biker aided by a female army buddy, a bow-tied nerd, Sarah Connor and a moon-walking doo wop quartet. In the end (♬ spoiler ♬), rock diva is saved and goes back to singing for the soulless record industry. Male lead doesn't get the girl, but hop in a stolen convertible with the army brat who can change tires like no other. ♫ Tonight is what it means to be young ♫ Nothing to add. Thank you Mondo Moxie for this beautiful moment. Experienced at Moxie Cinema on September 19 in theater 2 with Susie Aims (one of the 5 finalists of the Mondo Moxie Quiz!) & Kurtis Cody.
And now on met le feu:
2015 se paie un toile 111ème prise "Les Rues de Feu" (Sorti le 24 Novembre 1984) L'accroche: Quelque part début 1959, fin 1984, une star du rock se fait enlever pendant un concert par un motard en salopette de cuire qui veut "tomber amoureux pendant un jour ou deux." Un brave Ex-amant débarque en ville en métro pour sauver la déesse rock'n roll de l'emprise du méchant motard avec l'aide d'une copine d'armée, un crétin en noeud pap, Sarah Connor et une quartet de doo wop qui maîtrise le moon-walk. À la fin (♬ spoiler ♬), la diva est sauvée et retourne à sa carrière: exploitée par l'industrie du disque. Son sauveur ne tombe pas la fille, mais saute dans une décapotable volée avec la copine de régiment qui sait changer un pneu comme personne. ♫ Tonight is what it means to be young ♫ Rien à ajouter. Merci Mondo Moxie pour cette agréable moment. Vu au Moxie Cinema le 19 septembre dans la salle 2 avec Susie Aim (une des 5 finalistes du Mondo Moxie Quiz!) et Kurtis Cody.
Désolé pas de bande annonce VOSTF frown emoticon

Friday, September 18, 2015

2015 @ The Movies Take 110 Black Mass

Movie review originally published on Facebook - YEAR 2
Critiques cinémas d'abord publiées sur Facebook - 2ème ANNEE:


2015 @ The Movies Take 110 "Black Mass" It is the third time Johnny Depp portrays a real-life criminal - Blow (2001), Public Enemies (2009) - and once again the film relies too much on his transformative performance, but fails to flesh out the characters. In spite of a solid cast and slick gritty 70-80's look, the film fails to engage the audience. The Boston criminal element has been explored before with much greater success in "Mystic River" or "Gone Baby Gone". In the end, Black Mass feels like a flat rehash of "The Departed." Unfortunately, Scott Cooper is no Martin Scorsese. Experienced at Regal College Station Stadium 14 on September 18 in auditorium 1 with Susie Bulger.




And now la Messe Noire, no, wait the French title is "Strictly Criminal"!
2015 se paie une toile 110ème prise "Strictly Criminal" (Sortie le 25 Septembre - la "traduction" du titre me laisse quoi, le titre original signifiant "Messe Noire") C'est la troisième fois que Johnny Depp joue le rôle d'un véritable criminel - Blow (2001), Public Enemies (2009) - et une fois de plus, le film se repose sur sa performance d'acteur caméléon, mais n'investit pas dans ses personnages. Malgré un belle distribution et une ambiance années 70-80 léchée, le film laisse froid. Le milieu criminel de Boston a déjà été porté à l'écran avec bien plus de brio dans des films comme "Mystic River" ou "Gone, Baby Gone." En fin de compte Strictly Criminal n'est qu'une redite peu inspirée de "The Departed" (Les Infiltrés). Malheureusement Scott Cooper n'est pas Martin Scorsese. Vu au Regal College Station Stadium 14 le 18 septembre dans l'auditorium 1 avec Susie Bulger.
La bande annonce en VOSTF:
https://youtu.be/_5Cb4FTw18Y

Sunday, September 13, 2015

2015 @ The Movies Take 109 Digging for Fire

Movie review originally published on Facebook - YEAR 2
Critiques cinémas d'abord publiées sur Facebook - 2ème ANNEE:


2015 @ The Movies Take 109 "Digging for Fire" As much as Joe Swanberg's previous effort "Drinking Buddies" was not really about drinking, this film is not about digging. Rather it is a look at parenthood and its influence on a couple's identity. Through seemingly disconnected encounters the lead characters test the limits of their freedom as parents and spouses. It is an interesting attempt that sometimes feels a bit disjointed, but is still worth your time. Experienced at on September 14 in theater 2.
And now on creuse en français:
2015 se paie une toile 109 ème prise "Digging for fire" (pas de sortie française annoncée) Comme le film précédent de Joe Swanger "Drinking Buddies" ne s'intéressait pas seulement à la consommation d'alcool, ce long métrage n'est pas qu'une fouille archéologique. C'est en fait une exploration de la crise identitaire de jeunes parents. Au travers de rencontres qui semblent sans rapport direct les protagonistes testent les limites de leur liberté en tant que parents et époux. C'est une idée intéressante qui manque quelque fois un peu de cohésion, mais qui vaut quand même le détour. Vu au Moxie Cinema le 13 septembre dans la salle 2.
Désolé pas de bande annonce VOSTF frown emoticon

2015 @ The Movies Take 108 Steve Jobs: Man in the Machine

Movie review originally published on Facebook - YEAR 2
Critiques cinémas d'abord publiées sur Facebook - 2ème ANNEE:


2015 @ The Movies Take 108 "Steve Jobs: The Man in the Machine.This documentary is a well-balanced exploration of the man behind the icon. The piece doesn't overlook Jobs' vision and achievements, but doesn't shy away from his questionable sense of ethics or his often destructive relentlessness. It also goes beyond its subject by striving to understand the root of the fascination that has become synonymous with the name "Steve Jobs" and the famed forbidden fruit. Ultimately, it invites us to question our behavior as consumers. The above paragraph was typed on a wireless Apple keyboard connected to a 27-inc IMAC running OSX Yosemite. Experienced at Moxie Cinema on September 13 in theater 1. 




And now la pomme dans la machine:
2015 se paie une toile 108ème prise "Steve Jobs: Man in the Machine" (Pas de sortie française annoncée). Ce documentaire propose en exploration sans apriori de l'homme derrière l'icône. Le film n'ignore pas la vision et les coups de génie de Jobs, mais ne fait pas l'impasse non plus sur sons sens éthique à géométrie variable ou son arrivisme destructeur. Le documentaire dépasse aussi son sujet en essayant de mettre à jour les raisons de la fascination qu'exerce toujours Steve Jobs et le fameux fruit défendu. En somme, il nous invite à remettre en question nos comportements de consommateurs. Le paragraphe ci-dessus a été tapé sur un clavier sans file Apple connecté a un Imac 27 pouces tournant sous OSX Yosemite. Vu au Moxie Cinema le 13 septembre dans la salle 1.
Désolé pas de bande annonce VOSTF.

Saturday, September 12, 2015

2015 @ The Movies Take 107 The Lion in Winter (1968)

Movie review originally published on Facebook - YEAR 2
Critiques cinémas d'abord publiées sur Facebook - 2ème ANNEE:


2015 @ The Movies Take 107 The Lion in Winter (1968 film). The screenplay for this historical drama classic is adapted from a play, and the film version does not hide it. It even basically sticks to the classical theater unities (time, place & action) and is dialogue-driven to the core. When the film dispenses with any hollywood embellishments in its representation of a medieval court (raw stone walls, muddy and drafty hallways...), the dialogue is packed with modern and even slightly anachronistic wit. It's a bit like watching a 1183 version of The West Wing where the political power play is driven by delicious verbal jousting. Of course, with such a cast, the script needed to be iron-clad. Experienced at Moxie Cinema on September 12 in theater 2 with Terry Sans Terre & Jennifer d'Aquitaine.
https://youtu.be/5cVwBjwRGgg




And now live from le Château de Chinon:
2015 se paie une toile 107ème prise: "Le Lion en Hiver" (sortie française le 17 décembre 1969) Le scénario de ce classique du drame historique est tiré d'une pièce de théâtre, et le film ne s'en cache pas. Il adhère même pratiquement à la règle des trois unités du théâtre classique (temps, lieu, action) et repose intégralement sur les dialogues. Quand le film ne tombe pas dans le clinquant hollywoodien dans sa représentation d'une court médiévale (murs de pierre brutes, couloirs boueux et glacés....), les dialogues regorgent de répliques cinglantes très modernes et même un peu anachroniques. C'est comme la version 1183 de "À la maison blanche" (The West Wing) où les jeux de pouvoir sont de délicieuses joutes verbales. Bien entendu, avec une telle distribution, le scénario se devait d'être à toute épreuve. Vu au Moxie Cinema le 12 septembre dans la salle 2 avec Terry Sans Terre & Jennifer d'Aquitaine.
Désolé pas de bande annonce VOSTF. frown emoticon


Sunday, September 6, 2015

2015 @ The Movies Take 106 Mistress America

Movie review originally published on Facebook - YEAR 2:
Critiques cinémas d'abord publiées sur Facebook - 2ème ANNEE:


2015 @ The Movies Take 106 "Mistress America" This feels a bit like a super-hero movie directed by Woody Allen in which the heroin's super-power is (failure-prone) ambition. Greta Gerwig and Lola Kirke make a funny dynamic duo cosplaying as sisters. Brooke (Gerwig) wraps herself in a unstoppable public persona that unravels when her "new sister", Tracy (Kirke) hijacks Brooke's narrative to reveal her inner flawed Clark Kent. ThisNoah Baumbach film is a more convincing followup to the great "Frances Ha" than the flawed "While We're Young". Experienced at Moxie Cinema on September 6 in theater 1.



And now Mistress France:
2015 se paie un toile 106ème prise "Mistress America" (pas de sortie française annoncée). C'est un peu comme un film de super-héros mis en scène par Woody Allen dans lequel le super-pouvoir de l'héroïne c'est l'ambition (vouée à l'échec). Greta Gerwig et Lola Kirke forment un duo drôle et dynamique de vrai-fausses soeurs. Brooks (Gerwig) impose une personnalité que rien ne semble pouvoir arrêter. Cette identité est pourtant remise en question quand sa "nouvelle soeur", Tracy (Kirke), s'empare de l'histoire de Brooke et révèle qu'elle n'est qu'une "Clark Kent" dérisoire. Ce dernier film de Noah Baumbach est dans la continuité du très bon "Frances Ha" et fonctionne mieux que le plus récent "While We're Young." Vu au Moxie Cinema le 6 septembre dans la salle 1.
Désolé pas de bande annonce VOSTF pour le moment frown emoticon

Saturday, September 5, 2015

2015 @ The Movie Take 105 American Ultra

Movie review originally published on Facebook - YEAR 2:
Critiques cinémas d'abord publiées sur Facebook - 2ème ANNEE:



2015 @ The Movie Take 105 "American Ultra" The promise of an unusual genre mashup between Clerks and Mission: Impossible doesn't stick the landing as the second half of the film is plagued with cheap spy movie clichés. Too bad because Jesse Eisenberg and Kristen Stewart have an oddly fun chemistry, but they seem to lose interest in their characters midway through. Maybe it's a case of a film that tries way too hard to be a a "cult Classic." Experienced at Regal College Station Stadium 14 on September 5 in Auditorium 11 with Susie & Kurtis Howell.
https://youtu.be/bLGFwkRx2HA




And now French Ultra:
2015 se paie un toile 105ème prise "American Ultra" (Sortie le 19 Août) La promesse d'un film hybride à mi-chemin entre Clerks et Mission Impossible se casse la gueule à l'arrivée à cause d'une deuxième moitié noyée dans les clichés de film d'espionnage à 2 balles. Dommage car Jesse Eisenberg et Kristen Stewart fonctionnent étonnement bien en couple décalé, mais ils semblent se désintéresser de leur personnages après la première heure. C'est sans doute un film qui veut trop se la jouer "film culte." Vu au Regal College Station Stadium le 5 septembre dans la salle 11 with Susie & Kurtis Howell.
La bande annonce VOSTF:
https://youtu.be/eUkKE-kAA3Q